Söndag i Göteborg....

Nu har jag haft en helg i Göteborg igen. Det är skönt att vara "hemma" även om jag har ett "hemma" i Stockholm också. Den här helgen har jag i alla fall haft möjligheten att umgås en hel del med sonen och det har varit roligt.
Det är intressant att se sin egen unge växa upp och bli mer och mer man. Nu är han inne i en fas där det händer väldigt mycket. Han jobbar och står inför stora och svåra utmaningar. Många tankar och många känslor....
Men det känns bra att han väljer att diskutera med mig, att jag fortfarande får vara med i hens beslut. Vi har långt ifrån samma åsikter men det som är bra är att respekten känns ömsesidig.

Idag var han dessutom snäll och tog ett tag med städningen av vissa gemensamma utrymmen i vår lilla lägenhet. Eftersom han inte jobbar i Göteborg längre har han hyrt ut sin lägenhet här och bor hos mig då han är i sta´n. Det gick fort och det belv väldigt bra!! Härlig hjälp och bra avlastning för mig.

Igår såg jag på melodifestivalen.... det är ju det det kallas numera. Varför envisas en del med att kalla det för "Schlagerfestivalen" och genom det ojja sig över att det är fel typ av musik som spelas? Det har skett en utveckling från att vara schlager till att handla om melodier.... Hallå!!!! Viss skillnad, eller hur?
Jag tycker inte att allt är bra och själva röstningssystemet i år tycker jag inte verkar så bra men..... det är lättsam underhållning som jag gärna tittar på och i år som de sista 6åren skall jag gå på stora finalen i Globen. Det är också en sak för sig. Man kan tycka vad man vill om musiken men det är en upplevelse att vara på plats och känna stämningen för den är speciell... Direktsändning, mycket folk och spänning, det är bra "ingredienser" i en kvälls underhållning kan jag säga. I år har vi dessutom fått väldigt bra biljetter och det gör det hela ännu roligare.

Igår föll det mycket snö över Göteborg. Tjockt och tungt låg det på gatorna idag men nu har värmen gjort sitt och en del har redan töat bort. Både bra och dåligt , egentligen är det ju vinter och då hör ju snön liksom till men samtidigt är det besvärligt. Man får bylta på sig och så blir det så "skitigt" överallt... men ..... snart blir det vår på riktigt. Det ser jag fram emot. Längtar til landet! Just nu är klockan lite efter 17- och det är fortfarande ljust ute, det lovar gott. Det är ljuste som är garantien för att det blir en vår i år också.........

Nej, nu är det "packa väska" som gäller. Ikväll skall jag åka med SJ igen, som så många andra söndagar. Jag hoppas verkligen att det kommer att vara i tid, tåget. Det är faktiskt det enda jag kan tycka är riktigt jobbigt i mitt pendlande....att tågen ibland blir så sena. Då blir man riktigt trött!!!!!  Men som sagt, jag hoppas.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback