Jag undrar,

....om människan "föds" god???

Kommentarer
Postat av: Christina W

Det är klart att människan föds god.

Postat av: Ca > Christina W

.... i så fall, vad gör människor "onda" och när sker det?

2009-02-02 @ 23:31:56
Postat av: Samtal från min trädgård

Tack för inlägget på min blogg.

Intressant fråga du ställer. Jag tror, att människan i grund och botten föds god, och att det är omständigheter/miljö, som man väljer att reagera på. Jag säger väljer pga. att jag är utav den övertygelsen att människan alltid har två val. Dessa val kan se lite olika attraktiva ut, och man kan i bland se det eller uppfatta det, som att man inte har två val, om det ene är väldigt svårt att genomföra, läs: oattraktivt.

När det sker tidsmässigt i en människas liv att man kan bli ond, om man nu väljer det, har jag inte funderat över. Men det finns ju även mindre barn som slår andra barn i hjäl, men frågan man kan ställa sig där är om de vid en viss ålder har förstått innebörden av händelsen.

2009-02-03 @ 11:09:02
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Ca > Samtal från min trädgård

Det ÄR ingen lätt fråga, men det är något jag funderar på av och till av olika anledningar. Jag tror att man behöver tänka efter lite extra ibland, många gånger har man åsikter som man inte ens vill försöka revidera och då blir det "tok"....

2009-02-04 @ 00:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback