Skogig lördag....

..... på landet!

Helt underbart har jag det i mitt lilla hus, i skogen, vid vägens kurva.... Utanför knutarna viner vinden. Vad gör väl det för i öppna spisen sprakar en värmande eld. Jag är så glad över att vara här. Det är så härligt, befriande och rent.... Ja, jag är inte mer pedantisk här än i sta´n men det jag tänker på är att luften är så ren. Jag känner det direkt när jag kommer hit, annat syreupptag än hemma vid Hornsgatan. Att sova 10 timmar i ett streck här är ingen konst..... jag som brukar sova 4-6 timmar vanligtvis.

Idag var jag inne i byn och hälsade på i Hantverksgården där jag har mina små alster.... Nu var det en del sålt sedan sist. KUL! Passade på att betala för hyran till helgen i December då jag skall vara där personligen igen. Det är kul att ha försäljning och möta människor. Stog och pratade med G en stund innan jag tog en tur om COOP och handlade lite. Hemma i stugan igen "laddade" jag bara om och så begav jag mig till skogs. Vilken runda jag gick. Helt fantastiskt vackert och massor av Trattkantareller och en hel del fina "gulingar" också. Gissa om det var extra gott till middagen?!

Nu sitter jag här och filosoferar i lugn och ro och har det bara bra, det är precis så här jag vill att det skall va´.....

Kommentarer
Postat av: Ingrid E

Så härligt att vara ute på landet och få njuta av naturen. Här är det stearinljus mot kylande vindar. Så härligt med öppen eld.

Kantareller - mums!

Postat av: Ca>IngridE

Det är ett privilegium att kunna åka hit. Svamparna var fantastiskt goda..... :)

2008-09-28 @ 16:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback