"Läsa" med öronen....

Jag fick en I-pod i julklapp. En alldeles fantastisk liten manick. Den rymmer hur mycket som helst känns det som, i alla fall i förhållande till hur liten den är. Den lilla manicken har ändrat en hel del i min tillvaro. Förr, då läste jag böcker med ögonen, och det hade till följd att jag kunde ligga i sängen på kvällen ,och läsa i timmar, då det föll sig. Jag hade ofta flera böcker på gång samtidigt och konsumerade ett antal per månad. Numera är det något helt annat.... Jag "läser" med öronen, det vill säga jag lyssnar då någon annan läser. (Ibland fylld med välbehag men ibland är det rysligt entonigt, och mycket oengagerade uppläsare.) Det är en helt annan upplevelse. Kvällstid så har det blivit till den "bästa" sömnmedicinen någonsin. På gott och ont. Jag somnar helt enkelt ifrån, med propparna i öronen och en stämma som ljuder. Det hade jag aldrig trott, men så är det. Jag sover helt klart mer än förr men..... Min "läsning".... jag "spolar och spolar", backar, har svårt för att klara ut var jag var någon stans då jag slocknade. Det tar veckor att ta sig igenom EN bok. (En ljudbok är i tid inte lika snabb som då man läser med ögonen...) Och jag är inte riktigt säker på att jag förstått allt. Hmmm....
Igår gick jag till bokhandeln, egentligen i annat ärende, men jag frossade loss. Jag blev så glad när jag stog där och vred och vände på böckerna. Nyfikenheten kände jag igen då jag läste baksidestexterna, så till slut var jag bara tvungen...det blev fyra nya böcker!!! Att läsa med ögonen...det är nog ändå det jag gillar bäst.?!

Läsa, det är precis det jag skall ta och göra nu. Jag hoppas jag kommer att ligga vaken riktigt länge, för jag skall inte upp före kl:08.00 så jag har tid....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback