Blek politik.....

Är det någon mer än jag som tycker det är synnerligen "blekt" i politiken för tillfället?

Nog för att skillnaderna mellan blocken är små, men måste det innebära tystnad?

Var är oppositionen?
Var är visionerna?

VAD HÄNDER?

Jag tycker det känns smått obehagligt. Nästan manipulativt....
Det är lika obehagligt med för mycket medial tystnad som då de stora hetsjakterna drar fram som löpeldar.

Socialdemokraterna fick ny partiledare - Mona Sahlin - vad gör hon?
Folkpartiet har en "dagsfärsk" ny partiledare (han kan kanske vara ursäktad)- vad tänker han göra?
SSU:s nya ordförand - Jytte - vart tog hon vägen?
Ny Försvarsminister - (också dagsfärsk ... men ur askan i elden kräver kanske mer action?!?) - Vad vill han göra? Vad händer med försvaret???

Jag skulle kunna hålla på ett tag med mina frågor.....



Kommentarer
Postat av: Hannele

Det kan man undra..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback