Jag och böcker.....

Hos Parisbarnen hittade jag en lista över "lästa böcker"...

Expressen hade ett litteraturtest och enligt Expressen ljuger en av tre om vilka böcker de har läst......

Jag har läst ...... men INTE alla. VILKA har DU läst???


1) "Jack"  av Ulf Lundell :
Läst, flera gånger..... bl a i skolan.

2) "Utvandrarna" av Wilhelm Moberg : Läst den och de andra i serien om Karl-Oscar och Kristina....

3) "Hemsöborna" av August Strindberg : Läste boken innan jag var med i en skolpjäs.....

4) "Nässlorna blomma" av Harry Martinsson : Japp, har läst den och Vägen ut, Aniara, Dikter om ljus och mörker och Vägen till Klockrike....

5)" Röde Orm" av Frans G Bengtsson : Läste den efter min bror som fått den i julkapp för många år sedan...

6) "Arn-böckerna" av Jan Guillou : INTE LÄST 

7) "Sagan om ringen" -triologi av JRR Tolkien: INTE LÄST, har försökt men inte lyckats "fastna"....

8) "Krig och Fred" av Leo Tolstoj : Läste den i skolan

9) "Svindlande höjder" av Emily Brontë : Läst, flera gånger, i ungdomsåren....

10) "Män från Mars, Kvinnor från Venus" av John Gray: Läst.     En bok, som så många andra, försöker förklara varför män och kvinnor är olika och har svårt med kommunkationen. Visst, jag kunde skratta ibland men... är alla heterosexuella?

11) "1984" av George Orwell:  Läst

12) "Lysande utsikter" av Charles Dickens: Tror INTE jag läst den men vet att jag läst, Oliwer Twist, Nicholas Nickleby och en Julsaga....

13) "Harry Potter och de vises sten" av J K Rowling: INTE LÄST, har försökt men inte lyckats......

14) "Jane Eyre" av Charlotte Brontë: Läst, en kärlekshistoria om Jane och Mr Rochester.

15) " Da Vinci koden" av Dan Brown: INTE LÄST (kom aldrig in i boken) men har sett filmen.....

16)"Anne Franks dagbok" av Anne Frank : Läst på tyska och svenska, många gånger. En av sonens "högläsnings favoriter"....

Kommentarer
Postat av: NewMe

Hihi, hade tänkt kopiera listan men det visade sig att jag läst alldeles för få av dom.
Sagan om ringen.
Krig och fred.
DaVinci-koden.

Dock är det många som jag vill och kommer att läsa, men för tillfället läser jag 4 tråkböcker så det tar sin lilla tid. =D

Postat av: ca>svarar

NewMe: Ja du, man läser och läser och ibland är det bra och ibland mindre bra.Kul om "listan" ger en del tips... det är väl aldrig för sent?!?
:)

2007-01-30 @ 09:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback