Världens bästa idrottsnation?

Jag sitter och har just läst tidningarnas sportsidor.
 
Det slår mig plötsligt, efter helgens sportevenemang i TV, att Sverige som land måste vara "relativt" framgångsrikt inom idrott, eller hur ??

Finns det någon som har koll på hur vi ligger till i en eventuell "Världsliga"? (Det brukar ju finnas statistik på det mesta....)

När jag skriver "Världsliga" menar jag en liga där hänsyn tagits till antalet medborgare i landet ställt i relation till prestationer.

Hur skulle det se ut i en eventuell "Europa-liga"?

Vi åker skidor på längden och på tvären, vi seglar, vi simmar, vi curlar, vi skjuter, vi spelar hockey och bandy. Vi spelar fotboll, tennis och vi friidrottar. Vi orienterar, vi rider och vi golfar...... Och så...... vi!


Kommentarer
Postat av: Syster Ysterer Yster

Ja håller med dig om att de kunde vara kul att veta hur vi ligger till procentuellt sätt! Men JAG vet inte :)

Postat av: Ca>svarar

Ja, jag tycker det vore kul att veta....

2007-02-19 @ 10:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback