Sing´ in the rain

I torsdags var jag på OSCARS och såg Sing´in the rain.

Jag har sett ganska många uppsättningar Musicaler genom åren för det är något jag  uppskattar men ALDRIG har jag varit så nöjd efter en föreställning som denna.....

Sing´in the rain är det bästa jag någonsin sett i Sverige. TOPPEN!!!!

Rennie Mirro, Karl Dyall, Hanna Lindblad, Sissela Kyle, Johan Rehborg, Allan Svensson, Gerd Hegnell  &  Eva Roos......  Dansare och en stor orkester.

Skådespelarprestationerna var enastående
, kanske dansen i o f sig var starkare än sången i vissa fall men helheten .... @@@@@

(Hur i hela friden klarar Sissela Kyle att "misshandla" sin röst så, en hel föreställning igenom? Karl Dyall var förmodligen rejält förkyld men hanterade sin röst på ett föredömligt sätt....)

Balletten och koreografin .... @@@@@

Scenografin .... @@@@@

(Vid två tillfällen under föreställningen "regnar det så det skvalar och skvätter" på scenen. Viss varning utfärdas - sitt inte på de tre första bänkarna på parkett, då blir du lätt blöt!)

Nu skall i o f sig Maria Lundqvist ta över efter Sissela Kyle men det kan inte förändra helheten i negativ riktning tror jag.
 
Skillnad blir det säkert men..... vad gör det i ett för övrigt så vinnande koncept.....

Kommentarer
Postat av: Syster Ysterer Yster

Låter som något man ska satsa på! Vi var på Guys and Dolls i Malmö för 14 dagar sedan! Tommy Körberg försvann lite i mängden där. Där var inga paradnummer som hans röst gjorde sig speciellt i.
Men det var en trevlig och stundtals rolig föreställning. Även vi brukar åka på revyer, musikals, operetter. Vi blandar och njuter! Ha en skön söndag!

Postat av: Klara

Åh vad roligt det låter!

2007-02-18 @ 20:22:53
URL: http://kramklara.blogg.se
Postat av: Ca >svarar

Syster Ysterer Yster: Gå på Oscars! Det var bra... Synd att det kanske inte var 100% i Malmö,men allt och alla kan ju inte vara på topp hela tiden.

Klara: Ja, det var otroligt roligt. Man skrattade såtårarna flöt ibland... :)

2007-02-18 @ 23:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback