Att ha ont ......

..... i mina leder till och från har varit "normaltillstånd" för mig en längre tid.

Men när höger handled fick en konstig svullnad i förra veckan bestämde jag mig för att äntligen ringa doktorn. Höger handled är ju en av de leder jag verkligen behöver för att kunna jobba. Sagt och gjort, idag var jag där, hos doktorn. Hon var bra! Det är nog inte bara något att bortse ifrån att ena handleden är svullen, att hälsenan varit inflammerad i dryga året, att axlarna värker så man har svårt att sitta still på kvällarna eller att höfterna är så stela så man haltar i en halvtimme innan man kommer igång varje morgon... Hon har nog rätt, DET är INTE NORMALT!

Jag fick gå, direkt, och ta en massa prover och sedan bar det av till röntgen. Hmmmm .... Sjukskriven blev jag dessutom i två veckor (till att börja med)..

Nu sitter jag här och tycker helt plötsligt fruktansvärt synd om mig själv. Önskar innerligt att det inte är något besvärligt utan att det bara sitter i musklerna. Det borde väl gå att göra något åt i så fall???

I morgon skall jag leta reda på en BRA sjukgymnast. Gärna en som kan sätta lite nålar på strategiska punkter. Akupunktur har jag fått tidigare och det var väldigt effektivt, då...

Usch, så liten jag blev , helt plötsligt.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Hoppas bara du får din sjukskrivning godkänd av försäkringskassan... Satt i förra veckan i drivor med ärenden där folk som knappt kunnat släpa sig fram blivit bedömda som arbetsföra. Men det handlar framförallt om långtidsarbetslösa. Slå på den som ligger!

Postat av: Ca >svarar Annaa

Jo du, det hoppas jag med. Blir jag bedömd som arbetsför av någon "pappersvändare" tänker jag erbjuda en behandling, gratis!!! Personen i fråga får sitta i min beh.stol och MÅSTE TITTA då jag skall försöka ge bedövning. Höger handen skakar kraftigt vid belastning.... kul med en spruta som "darrar framför näsan". Slinter jag sedan med instrumentet så lär det väl inte vara mitt problem ..... eller? Dessutom kanske jag "trillar av stolen",när krampen i höften slår till.....
Hittar de andra arbetsuppgifter så gärna för mig. Pengarna behöver jag!!!

2006-11-23 @ 07:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback