Kärleksbrev....

Oh.... så länge sedan jag fick ett KÄRLEKSBREV. Hittade ett, från Jarl. I en skokartong.....
Jag fick det då jag gick i första klass. Så kärt det var!!! Vi hade sällskap till och från skolan, varje dag... i en evighet. Nu kan jag inte minnas när jag fick ett senast, det var så länge sedan. DET är trist!!!

Kom att tänka på följande rader av Helga Henschen;

skriver kärleksbrev

hela livet vill jag
skriva kärleksbrev

sköna röda
heta glada glöda
man dess like
aldrig såg på jord

ofta blir det bara plump
och krax och platt i mark
men då börjar jag
på nästa ark

för dagen har jag
några runda ord

som sol
och ros
och lejon
tupp
och ko

och mod
coh god
och tro
och vi
och oss
och nu
 och här
och innerligen kär
och lev

jag skriver kärleksbrev........


**************************************************************************************

JAG vill ha KÄRLEKSBREV
med posten

med sirlig handstil skrivet
bara för mig
av DIG!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback