Ledbruten..... av att bada....

..... känns det som, och det enda jag har gjort är att jag ,som det så fint heter, har tagit hand om mig själv.

Det vill säga, igår tog jag ett bad i badkaret. Det var helt fantastiskt skönt !!!! I alla fall att landa i det varma vattnet. Men, eftersom jag är rätt "ovan" vid att vara "orörlig" så missade jag att ta ner shampo, balsam och tvål från hyllan. Det innebar att jag fick försöka sträcka mig för att nå det... funkade inte.
 Försökte ställa mig upp.... shit...det var lättare sagt än gjort. Då insåg jag att jag faktiskt hade rejält ont och är rejält begränsad i min rörelseförmåga - det räckte liksom inte med att bita ihop...
För att överhuvudtaget komma upp fick jag rotera som en valross i en badbalja - ställa mig på knä och så upp i stående. Puh.... det kostade på. Blött blev det, i hela badrummet ,av "svallet" som skvalpade över karets kanter. När jag väl kommit åt mina grejor insåg jag att jag inte vågade "lägga mig ner" igen....
 
Det som skulle vara ett skönt och avkopplande bad blev istället en helt vanlig dusch!!! Och idag sitter jag här och har ännu mer ont än igår vid den här tiden........

Kommentarer
Postat av: Darkangel

Stackars dig!

Postat av: Annela

Usch, det var inte bra. Jag hoppas att du snart känner dig bättre.

2006-12-23 @ 00:46:07
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com
Postat av: Ediets

Hua, det låter inget vidare! Jag hoppas att det onda försvinner och att du får en skön julhelg!

2006-12-24 @ 13:23:42
URL: http://ediets.blogg.se
Postat av: En liten tant

Men vilket elände! Varma duschar och därefter mikrade vetekuddar och gosig pläd kan vara ett alternativ.

2006-12-25 @ 21:07:26
URL: http://tant.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback