....bokstavskombinationer....

..... möts man av ibland då man vill skicka en kommentar på vissa bloggar. För det mesta klarar jag av att särskilja tecknen och få till det så att kommentaren kommer iväg...

Men, ibland är det svårt,om jag är trött, har fel glasögon eller om mörkret är starkare än ljuset där jag sitter och skriver.

Va´, vet DU inte vad jag menar?

ijnglz,yjklma,pmfuerd.... är tre exempel på kombinationer som jag stött på idag.

Nyss dristade jag mig till att klicka på den blå "rullstolssymbolen" som var bredvid "skrivutrymmet" för bokstavskombinationen, döm om min förvåning..... Då kom först ett "sorl" av en mansröst på engelska ur högtalarna och sedan en mer distinkt kvinnoröst som sakta och tydligt läste upp ....... two....six...five....nine....nine....two....three......"mansröstsorlibakgrunden"....... (kvinnorösten)....once againe......two....six....five....nine....nine....two....three...... och så blev det tyst!

Jag är inte ett dugg klokare och inte ser jag bättre heller.

KAN NÅGON VARA SNÄLL OCH FÖRKLARA fören gammal och hjälplös Ca???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo, om du sitter i rullstol, då har du synproblem och inte ser de sjuka bokstäverna. Men du ser förstås ändå, för annars kan du inte läsa bloggen...
Jag har ägnat en hel blogg åt detta med just rullstolen... det är lite diskriminerande tycker jag.

2006-12-01 @ 16:32:21
Postat av: Bloggblad

Tröck visst iväg utan att skriva i rutan....

Postat av: Anonym

Bloggblad: Men jag förstår inte det där med de engelsspråkiga rösterna i alla fall.... Hmmm...

2006-12-03 @ 17:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback