Lång måndag.....

Det känns, när jag gör lång dag på jobbet. Jag blir trött (och irriterad)!

Går hemifrån 07.15 och kommer hem kl:19.00.

Däremellan är det massor av människor, stora som små och alla vill ha ett leende, lugn och ro os v.
Dessutom en arbetsgivare som är mycket tydlig i sina krav på lönsamhet. Men hur är det nu, med förutsättningarna, är det uppnåeliga krav?

Blir lite konfunderad när det "ojjas"över att det gått bort dagar i april på grund av Påsken samtidigt som alla anställda skall sitta 40 timmar/ år i möten??? Det är faktiskt en arbetsvecka per person som går åt till mer eller mindre effektiva sammankomster.

Hmmmm..... visst är det bra med information o s v men behöver det gå så mycket tid till kringsnack?
Hur är det egentligen med budgeten? Jag är nog naiv men jag trodde att just "helgdagar" var en delförutsättning just när man la budgeten. Dom är ju lika "fixa" som alla möten... Man vet t o m om dom flera år i förväg, om man kollar kalendrarna.

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Ny bekantskap! Trevligt, jag har scrollat och läst hos dig. Det farliga med att hitta nya intressanta bloggar är att det tar längre tid vid datorn...

Men ack så långa dagar du har! Jag kom hem nyss, kl 13 och började 08 - jag tycker det var läääänge...:) Men å andra sidan får jag bara halv lön också.

Postat av: Ca svarar Bloggblad

Hej och tack för titten....
Ja, alla dagar är ju inte lika långa som tur är. Men ibland känns det bara såååå segt.

2006-04-25 @ 18:10:42
URL: http://mobfelk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback