Zlatan, Zlatan, I huvudet på Zlatan.....

Zlatan - är namnet på en fotbollsspelare som är som han är. Han pratar skånska och spelar fotboll. Av någon anledning var det just honom jag kom att tänka på när jag hörde "Långa bollar på Bengt" (eller vad den nu heter, låten...) spelas i bilradion på väg hem från jobbet idag.
Zlatan - är namnet på Axel och Henriks råtta. Zlatan har en egen skokartong som han transporteras i då de åker tåg. Jag har lite svårt för råttor. Är jag sjåpig då?
I Huvudet på Zlatan - är titeln på en bok av Simon Bank. Den har jag köpt som julklapp till sonen. Undrar om han kommer att gilla den?

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Vi hade råttor, dottern hade, Råttet, Skråttet och så Siv som hade en egen bur så de inte blev fler. Pojkarna var roligast, men de stank piss och bajsade hela tiden. Blir inte kartongen upplöst på tåget av allt piss? Vi badade dem, de fick ha simtävlingar i badkaret. Siv fick bada själv men hon simmade inte, rymde bara. Lämnade pojkarna hos en djuraffär när vi flyttade. Siri ville kunna ta in kompisar i sitt rum. Men Siv fick följa med för hon hade tumörer och skulle snart dö. Hon levde 1½ år till och åt för tre. I våras begravde vi henne äntligen. vi ska aldrig mer ha råttor. Men svansarna var förtjusande och de små händerna. Zlatan är ett utmärkt råttnamn. Våra katter heter alltid efter textila material och fibrer, tror Magnus skulle bli impad över hur många vi har kommit på genom åren!

2005-10-20 @ 00:34:25
Postat av: Ca

Jo, karongen har finfördelat sig vid något tillfälle har jag hört. Tror att den därefter på något klokt sätt har "vadderats" på något sätt. Fråga mig inte hur eller med vad... :)

Mmmm ..... Magnus kanske även kan bidra med fler förslag?!? Jag kommer på terylen, trevira (är det rätt?).

2005-10-20 @ 00:38:26
Postat av: Annaa

Fleece, Spandex, Latex, Elastan, Charmeuse, Lurex, Fliseline, Polyester. Det är våra hittills, men vi har fler namn i lager för nästa kull! Det ska ju helst vara s i kattnamn för att de ska begripa. Annars är min favorit Polypropylen.

2005-10-22 @ 18:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback