Harold Pinter

Vem är nu det? Återigen får jag bara erkänna att jag har inte en aning om vem årets Nobelpristagare i litteratur är. Jag har inte den blekaste aning! Det är inte ofta jag säger " -aha, då vet jag vem det är, Nobelpristagaren..." 

Inte finns han översatt till Svenska, han "gräver under de sagda orden" och en massa annat.... Hmmm.. Jag har fortfarande inte förstått varför mer allmänt kända författare inte kan komma i fråga. Men det är väl inte meningen heller, att man skall förstå. Det förväntas bara att man skall förundras och beundra, att man snabbt som blixten skall "sluka" något verk av den store.. Om man sen begriper vad det går ut på, eller handlar om "egentligen" är fullkomligt oviktigt. Men "tycka" skall man, så det så!

Ja ja, det är mycket som är märkligt och det är inte meningen att man skall förstå. DET förstår jag i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback