Set Up??

En , för mig, alldeles väldigt "anonym" kvinnlig makthavare går på krogen med en lika "okänd" manlig TV-reporter. ( Ingen av dessa båda hade jag känt igen om jag så hade suttit bredvid dom...)  De dricker vin och hånglar.... Av någon anledning sitter de med ansiktena vända ut mot ett fönster i restaurangen.

Utanför fönstret "råkar" det befinna sig en manlig fotograf som är snabb med kameran och förevigar de båda "turturduvorna". Följden blir "politisk KRIS i Sverige!!!

Om jag bortser från det olämpliga i att denna kvinna dricker vin, mer än ett glas, samtidigt som hon är i viktig tjänst och sedan ljuger för sin chef, landets statsminister ...... så kan jag inte annat än hålla med Magnus Uggla .... Det här tycks vara en Set Up!!!!!

Du kvinna, varför gjorde inte DU dig till en terrier???? Varför valde Du att backa ut genom bakdörren???
Ett rejält "morrrrrr och några bitska grrrrrr grrrrrr" hade inte kunnat skada dig mer.....

Oavsett kön, har jag en känsla av att politiker inte är så kloka som man kanske kan önska. Men beroende på sitt kön, har de helt olika förutsättningar att överleva i det politiska livets stormar. Kvinnor tycks mer lättviktiga och virvlar lätt bort som fallna löv i mediavindarna....

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Så vitt jag förstår har kvinnan i det här fallet haft en väldigt genomtänkt strategi som hon också mediatränat politikerna i; tig ihjäl! Håll bara stenhårt tyst så dör allt av sig själv. När den strategin inte höll förlorade hon fattningen och förmågan att tänka ut nya strategier. DET kanske har med kön att göra, att hon inte hade något traditionellt manligt beteendemönster att falla tillbaka på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback