Hallå...... Odenberg!!!!!

Försvarsminister M. Odenberg  menar att Försvarsmakten, med sin nya inriktning på insatsstyrkor utomlands, bör styras som andra statliga myndigheter.  

 I sitt uttalande säger han bl a följande :

- Jag ser inte något självändamål i att man med vissa mellanrum skall fatta officiella försvarsbeslut som om man levde i Sovjetunionen med femårsplaner...

Det stör mig otroligt att ordvalet och retoriken landar i en jämförelse med ett land som inte längre finns.

Det stör mig att dagens försvarsminister måste göra jämförelser med Sovjetunionen då det är så länge sedan den unionen utgjorde det stora "hotet".... på många plan... (ekonomiskt & politiskt mm )

Varför kan han inte argumentera för och motivera sitt förslag med det han vill uppnå istället??
DET vore mycket mer intressant...tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej hej! Håller med dig till hundra. Jag har i o f sig inte hållit mig up to date med nyheterna sista tiden. Men över huvud taget tycker jag att jämförelser med det som är sämre istället för att visa på nyttan och framförhållningen med det egna förslaget är ett ganska fult grepp och vittnar om viss osäkerhet på om idén "håller".

Postat av: Emma

Jag har länkat till dig. Ok?

2007-02-20 @ 10:13:19
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: Ca>svarar

Ja, orsak till hur och varför människor formulerar sig som de gör är mångsidig, men det jag tycker är trist är att väva in hot... speciellt om något som inte längre existerar.
Bara kul om du vill länka till mig!

2007-02-22 @ 08:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback