Street-lördag

I går, lördag kväll var jag på Street, för att få lite kulturell input. Det var en bra upplevelse.

Bodil Malmsten läste direkt ur sin senaste bok och hon är ju en duktig "uppläsare", även om det är ganska tydligt att hon inte känner sig så bekväm i den rollen.

Tiina Rosenberg, har en "härlig pondus" och utstrålning. För första gången såg jag henne läsa ur ett koncept, en monolog, av ngn jag glömt namnet på. Det var bra!!

En musikalisk upplevelse var det att lyssna till "Fathers of five".... Jazz .... Dom har tydligen inte gjort så många livespelningar tidigare utan mest levererat via nätet. Roliga och duktiga var dom i alla fall.

 Resten är ett "dimmigt minne blott".... Två kvinliga debutanter, som jag inte heller minns namnen på. Den ena ger ut en roman och den andra något annat. Så stark utstrålning hade dom.... hmmmm ..... Båda läste innantill ur koncept, men hade ingen utstrålning. Synd!!!!  Den manlige uppläsaren av "annan persons" text var tvungen att markera "- Jag är inte färdig än!", då publiken började applådera i en andningspaus. Uppmaningen var så tydlig i den applåden , - SLUTA NU!!!! Men han fortsatte trots det och det är väl starkt i sig. Killen hade i alla fall både pondus och utstrålning men hade valt texter vi i publiken kunde vara utan...
Som avslutning var det en rappare som tog över tillsammans med en ensam gitarrist. Kanske var det något att ha men då var jag trött och gick...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback