Vårkänsla!

Jag blir gråtfärdig, desperat och får tidernas ångest.... NU börjas det... "pratet" om vårstädandet. Är det inte i bloggarna så är det i tidskrifterna. Själv blir jag mer och mer handlingsförlamad för varje artikel eller notis jag läser. Alla "bilder" på bra att ha saker får mig att ställa mig i givakt framför städskåpets dörr så att absolut ingen annan än jag själv kan komma in där.

SKÖNA HEM

"Vilken vårkänsla! Det är nystädat överallt, samtidigt. Solen forsar in. Inte en fläck på fönstren. Det är så ljust att det syns att golven är skurade med såpa...."

SNABBSTÄDNING PÅ EN KVART

VECKOSTÄDA PÅ TVÅ TIMMAR

Jag bara viker ihop mig på mitten och skakar på huvudet. När... jag frågar bara NÄR skall det här bli en verklighet i mitt liv???


Kommentarer
Postat av: MyyZz

*harkel* första stället jag läste om vårstädning på ... var ... ehh ... här *fnissar* lite ... men det är så att jag vill inte dö .. inte ens en smula .. så jag ger f*n i det än så länge utan nojja :-)

tjing

Postat av: flasknosen

I mitt fall: aldrig! Livet är för kort för att levas dammfritt. Host, host!

2006-01-11 @ 18:54:43
URL: http://flasknosen.blogg.se
Postat av: Annela

Våstäda??? - vad fånigt!! Man har ju inte hunnit få ut granen än!! Varför ska vi tvingas jaga livet ur oss? Varför inte leva i nuet och njuta av regnet och dimman OCH vinden??
Bättre lite skit i hörnen....

2006-01-11 @ 18:56:17
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com
Postat av: Ca

MyyZz & Flasknosen & Annela : Nice inställning.. !!

2006-01-11 @ 19:44:05
URL: http://mobfelk.blogg.se
Postat av: Excessa

hmm.. Gör inte idag vad du kan skjuta upp till i morgon.. Hellre lite skit i hörnen än en rent helvete.. Varför skynda sig till disken, den springer ju ändå inte ifrån dig.. Fast blommorna kanske blir glada för lite vatten.. idag..
O den bok jag skulle ta med mig just idag om det brann är.. Lilla optimistboken.. från bokförlaget Känguru..=o)

2006-01-11 @ 21:33:23
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: En liten tant

Fick ett mail idag där det står att dammråttor inte är smuts som ska tas bort. Nä, det är tofflorna som ens skyddsängel har ställt ifrån sig. Jag förefaller ha väldigt många skyddsänglar... Det känns tryggt!

2006-01-11 @ 22:21:29
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Ca

En liten tant: Då har jag också "änglar" hos mig ... och rätar på ryggen direkt.

2006-01-11 @ 22:49:12
Postat av: Annaa M

Instämmer med allt och alla... om det inte varit så att vi måste kvalstertesta Mellans rum och vi alla har drabbats av huvudlöss samtidigt som tre vilda kattungar far omkring precis överallt och drar fram alla dammråttor i dagsljus och stjäl strumpor och annat smått... Despererationen inte långt borta när fem proppfulla kassar tvätt inte ens har en tvättid inom räckhåll och... vi har i alla fall inga mattor längre. Kanske ägnar mig åt lite fönsterputs för att förtränga alltihop!

2006-01-15 @ 03:16:50
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback