Komplimanger....

Värderar, jämför, mäter mot..... Det gör jag så många gånger varje dag. Både medvetet men kanske framförallt omedvetet.
 
Att ha förmågan att kunna entusiasmera är viktigt, att uppmuntra, peppa, heja på..... Att se möjligheter och inte hinder, att vara flexibel och framåtsträvande. Älska utmaningar och ha förmågan att ha många bollar i luften samtidigt är en tillgång.... ( det är bara att läsa platsannonser så får man klart för sig vad som "gäller").

Men att SE de som finns omkring oss, andra människor, är det ett värde?

HUR såg personen ut som satt bredvid dig på bussen/tåget/spårvagnen/tunnelbanan i morse?


NÄR GAV DU NÅGON EN KOMPLIMANG SENAST?

(Jag fick en komplimang för min halsduk idag, av killen i närbutiken. De orden värmde lika mycket som halsduken i sig....)

Kommentarer
Postat av: flasknosen

Det har ett värde att se, eftersom det betyder så mycket att bli sedd.
Det är fö dina uppmuntrande ord som fått mig att våga publicera fler av mina dikter. Du kan konsten att uppmuntra.

Postat av: Ediets

Det är verkligen så att man sällan noterar de människor man möter om dagarna. Man ser inga individer, bara en stor massa. Ska försöka bättra mig på den punkten. Jag vet själv hur otroligt glad jag blivit de gånger jag fått en oväntad komplimang från en främmande människa.

Ser fram emot förresten att få ta över stafettpinnen från dig nån gång i framtiden, när Blogstafetten har kommit ner till oss :)

2006-01-10 @ 14:39:18
URL: http://ediets.blogg.se
Postat av: Ca

FLASKNOSEN: Egentligen har jag bara varit ärlig,det ÄR såå bra det DU skrivit!!! :)

EDIET: Halsduken är 10 år och egentillverkad, orden som sa´s gjorde mig så glad.... Ja, det skall bli lite kul att bli "sportig", kan man träna på växlingar???

2006-01-10 @ 14:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback