Istanbul tur och retur

... ikväll har vi haft "after work"restaurang Istanbul i Majorna. Det börjar bli lite känsla av "sista natten med gänget". Vi är väl medvetna om att det drar ihop sig för fler definitiva avsked.

Det var ett alldeles utmärkt ställe att äta på, lite Anatolisk air över det hela. Men var det verkligen oxfilé???

TA  var med för sista gången, i morgon går hennes plan till London och hennes nya liv. Andra börjar att organisera sig på det nya stället. Några berättade om sina första dagar på sina nya arbetsplatser, nya miljöer och nya rutiner. Skvaller.....

Mätt och belåten "skuttade" jag i de bruna bootsen, mellan vattenpölar och isfläckar, i regnet uppför Stigbergsliden. Jag lyckades missa vagnen med 50m. Brrrrr..... Väl hemma var jag dyngsur....

Vilken form av "vinterväder" kan konkurrera med den Göteborgska? Den i Istanbul.....??

Kommentarer
Postat av: Annela

En Göteborgska - det är jag med - fast invandrad.

Postat av: Ca

Göteborg sedan -76 med 5 års avbrott för Tyskland, men snart bär det av "hem" mot Stockholm... :)

2006-01-11 @ 19:28:12
URL: http://mobfelk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback