Appropå......

..... alla "sorger, brustna kärlekar, matiga-tankar,relationsbeskrivningar" och annat som jag läser om dagligen i bloggvärlden kom jag att tänka på de här raderna av Lina Ekdahl.

Ge mej

Ge mej snask
Ge mej rast och ro i ditt knä
Jag vill ha mer
Jag vill ha hallonglass och puss och smek

Ge mej älsk
Ge mej skratt och lugn i ditt rum
Jag vill ha mer
Jag vill ha marshmallows och evig ro

Ge mej kraft
Ge mej mod och lycka just nu
Jag vill ha mer
Jag vill ha russinmuffins och sockertopp

Visst, han fanns
Han tröstade gärna och mer därtill
Men jag ville ha mer
jag ville ha allt av honom just nu

Så gick han ut
och sa bara det
att det inte går att borsta tänderna tillsammans
i det lilla badrummet som vi har
Ibland behöver man vara lite ensam
sa han
och stängde dörren till badrummet


****************************************************************************''''

(Ja jag plockar med allt annat än det jag borde. Jag har INTE packat klart ännu... Det är roligare att blogga, läsa, kolla på TV o s v...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback