*Gympasalensdoftsitterinäsan*.........

....... ja, det gör den! Det är samma doft jag minns från min egen skoltid. Likadant är det med den grusiga känslan på handflator och knän, den är den samma. Åh, vad jag minns...... Hela havet stormar, hoppa bock, gå balansgång, romerska ringar, stå på händer och dansa folkdans!!!

Jag leder gympa en gång i veckan för ett gäng glada "damer" och EN man.. Det är kul och det är välbehövligt. Dessutom tjänar jag en slant på det. Men varje vecka slås jag av fenomenet att det "doftar och grusar" precis som då jag gick i skolan. Hur kan det komma sig? Idag är det andra golv, annan ventilation.... men likväl sjutton är det samma doft och samma problem med städningen.

Då jag gick i skolan hade vi sockeplast, eller gympa skor med tunn sula och bomullstyg. De flesta var klädda i kortbyxor och linne (det var innan t-shirten) eller så hade man gymnastikdräkt! Idag är den personliga utrustningen helt annorlunda..... men likväl sjutton är doften och problemet med städningen densamma. Åh, vad jag minns.....

Kommentarer
Postat av: Darkangel

Gillar du doften?
Ja, några gillade ju skolgympan.

Jag får ångest i kvadrat så fort jag kommer in i en gympasal.
Aldrig mer.
Vidrigt. Hemskt.

Postat av: Ca

Jag gillade INTE gympan urskiljningslöst, men jag har en del klart bra minnen.... :)

2005-10-27 @ 21:20:23
Postat av: Snurre

Ja gud att man minns gympan dofterna o allt. En hatkärlek osm etsat sig fast. Men idag är minnena mest goda nog hade man tur. Undrar vad killar på låg o mellanstadie i dag hade tyckt om de vita linne o blå bomulsshorts vi hade, nästan som uniform?

2006-11-20 @ 21:07:18
Postat av: Ca > svarar Snurre

Jo, det kan man fråga sig. Men nog är ungdomarna idag också lite "uniformsmässiga", fast trots allt på ett annat sätt. Doften tror jag de känner på samma sätt ..... för den är banne mej densamma. :)

2006-11-20 @ 22:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback