Fönstertittare!

Ja, jag måste erkänna att jag har den böjelsen. Men i ganska harmlös form. Jag försöker att låta bli men det är inte så lätt. Särskilt inte nu , när det är mörkt ute. Jag går ungefär samma runda, varje kväll, då hunden skall klara av sina sista behov inför natten. Det är spännande. Jag följer flera familjers kvällsrutiner. Pappan som sitter och tittar på TV medan en son?, sitter vid datorn. Kvinnan som varje tisdagskväll pysslar med sina blommor. Den unga familjens vedermödor med sitt nya kök. (I kväll hade den överdimensionerade rostfria spiskåpan kommit på plats mitt i rummet..... hmmmm.) Den stora väggbilden som alltid visar fotboll o s v. Inget upphetsande, inget farligt. Bara vanligt hemmaliv......

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Jag har den också! (nu kommer bekännelserna på rad) Det är så rogivande att se ögonblick ur andra människors liv...

Postat av: Hellen

Okej okej, jag gör det också. Men mest för att se hur de har det, inte vad de gör..

2005-10-19 @ 20:20:07
URL: http://www.hellensolros.blogg.se
Postat av: Ca

Ja, egentligen bryr jag mig inte om vad de gör men jag får det liksom på köpet.... och blunda eller titta bort .... hm, ibland - ibland inte.

2005-10-19 @ 22:57:50
Postat av: Frida

Samma här, det ser alltid så otroligt hemtrevligt ut när det lyser i någons kök och man själv går förbi i mörkret

2005-10-19 @ 23:20:53
URL: http://broccoli2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback