Adressbokens vara eller inte vara

Jag har investerat i en ny adressbok. Äntligen blev det av. Den gamla är bättre begagnad och faller snart i bitar. Alla de lösa lapparna (med ändringar och nytillkomna) ligger instuckna mellan bladen och allt håller jag ihop med en gummisnodd. Jag trodde jag kunde klara mig utan en ny.Telefonnummer lagrar jag i mobilen och adresser hittar man ju på Gula sidorna ...... eller???  Nej det pep sig, kom jag på efter hand. För det första bröt mobilen ihop. Då visade det sig att jag inte fick fram alla nummer, en del var bara att se som förlorade. Gula sidorna i all ära men "alla" de som i dag har skyddat nummer..... *BAH*
Som sagt, jag har gett upp. Det blev en ny adressbok. På den här sitter gummibandet fast redan från början. Det känns bra, för jag misstänker att jag kommer att fortsätta med ett visst lösbladssystem. Nu sitter jag och "sliter mitt hår". Hur skall jag lägga upp det här? Alla dom jag inte har haft kontakt med på ett tag, skall jag skriva in dom? Är adresserna och telefonnumren gällande? Orkar jag kolla alla in jag skriver in dom? Och för övrigt, varför är det så lite plats att skriva på??????
Jag har uppnått såkallad "mogen ålder" och synen är svagare....eller i alla fall förändrad. Ännu inga progressiva glas men flera olika styrkor på läsglasögonen. Nu undrar jag vilka brillor som skall få bli adressboksglasögon. För det är utom all diskussion, den här adressboken kräver särskild utrustning för att kunna hanteras........   :)

Kommentarer
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Tack för din kommentar! Blev glad!
Jag smålog när jag läste ditt inlägg - kände väl igen mig - Ibland är det skönt med det gamla vanliga,En ny adressbok har man oftast kvar år efter år. Adressböcker och kalendrar i PCn kan lätt försvinna. Å andra sidan är den nya tekniken enormt bra. Särskilt när man är funktionshindrad som jag är.
Hoppas du tittar in på min blogg någon mer gång!

Postat av: Ewacarin Holmqvist

Tack för din kommentar! Blev glad!
Jag smålog när jag läste ditt inlägg - kände väl igen mig - Ibland är det skönt med det gamla vanliga,En ny adressbok har man oftast kvar år efter år. Adressböcker och kalendrar i PCn kan lätt försvinna. Å andra sidan är den nya tekniken enormt bra. Särskilt när man är funktionshindrad som jag är.
Hoppas du tittar in på min blogg någon mer gång!

2005-10-21 @ 11:30:41
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: Ca

Självklart "gluttar" jag in igen.......

2005-10-21 @ 11:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback