Eftertänksamhet....

....får stå för vad jag har ägnat mig åt idag.
Ibland kan man kanske behöva stanna upp och tänka efter. Tänka på både bra och dåliga saker. Fundera över allt man har omkring sig som man skall vara tacksam över.

Jag har funderat en hel del över mig själv. Vad är jag för person och hur tror jag att andra uppfattar mig? Om jag är ärlig gällande mig själv kan jag bara säga att jag är mycket medveten om mina dåliga sidor. Delar hos mig som jag kämpar med för att förbättra. Dessutom tror jag att omgivningen ser samma positiva sidor hos mig som jag själv är stolt över, det jag tycker om hos mig själv. Men jag blir osäker..... jag bara tror och vet inte...känns lite klurigt.

Jag tror också att andra missbedömer min styrka och tror att jag klarar mycket mer rent känslomässigt än vad jag egentligen gör. Det skulle jag vilja ändra på, frågan är hur gör man det?

Som sagt, ibland är det nog bra med den totala ensamheten när man bara kan ägna sig åt sig själv. Jag känner att det här har varit precis en sådan dag jag behöver emellanåt.

Undrar om det blir något regn? I natt kom det 25 mm, det räcker ett bra tag  tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback