Tillbaka....

i Göteborg igen!

Jag känner mig som en levande resväska.... Packar och packar upp, och så om igen.
Men det är samtidigt rätt skönt för det händer hela tiden något. Och i min Göteborgska boning är det jag själv som råder och det är en go´känsla. Sonen kom och hämtade vid tåget. Han är snäll han...som ställer upp.

idag var jag extra glad för det. När jag väntade på min "privatchaufför" utbröt ett vilt gräl mellan två TAXIchaufförer i Taxifållan vid Centralen. De var inte nådiga mot varandra. Jag tyckte det var väldigt lugnt att hoppa in i bilen till min egen son och slippa känslan av att vara helt utlämnad till en främmande person bakom ratten....

Hur har det blivit så?

Förr tyckte jag det känndes tryggt när jag valde att åka TAXI framför andra fortskaffningsmedel, men idag..... Vem är det egentligen man hoppar in i bilen till? Jag hade INTE VELAT ÅKA med någon av "stridstupparna", det är i alla fall ett som är säkert.

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Välkommen hem!

Postat av: Ca > svarar Monica

Tack allra varmast.... för idag var det kallt ute!

2007-11-24 @ 16:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback