Fönstertittande....

.... är ganska inspirerande och spännande. Jag sitter vid mitt skrivbord med näsan mot fönstret och spanar in grannarna.
 
Husen står inte allt för tätt så jag ser inte de fina detaljerna, som t ex VAD man äter bakom de rödrutiga gardinerna, men jag ser ATT man äter vid ett fint dukat bord med tända ljus. I köket på våningen över ser det annorlunda ut, där har kastruller, stekpanna och mjölktetror hamnat direkt på matbordet.

Han, brandmannen, duschar där nere till höger och hans granne hon fixar med sina blommor i fönstret. Kanske precis vad jag skulle göra .... kolla hur min amaryllis lök har det.....

Kommentarer
Postat av: h-lady

Även jag kollade i ett fönster.... på datorn. Trevlig läsning fick jag! *ler*

Postat av: Annaa M

Hm, minns grannen i Gamla Stan en gång i tiden. Vi hälsade så bekant på varandra en förmiddag i bageriet. Och tittade sen lika generat bort. Vi hade ju aldrig setts på riktigt förr, bara genom fönstren tvärs över den smala gränden...

2007-11-01 @ 22:41:46
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Ca > h-lady

kul.. *s*

2007-11-02 @ 11:00:27
Postat av: Ca>Annaa

... det fenomenet gäller mig och brandmannen ... hmmmm!

2007-11-02 @ 11:01:34
Postat av: elisabet

Ett foto i timmen............där kan man få se in hos folk helt lagligt:-)

2007-11-06 @ 23:30:46
URL: http://www.boxtown.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback