Ytterligare ett projekt att ta tag i....

.... det är mina adressböcker. Ja, jag har flera stycken. Det värsta är att ingen är riktigt att lita på.

En är helt klart "gammal". I den finns många adresser från tiden i Hamburg och dom det gäller har flyttat till nya destinationer runt om i världen. Deras nya adresser finns sedan på "lösa lappar" eller inskrivna i någon av de andra böckerna. Just det där med alla lösa lappar ser jag som mitt största gissel. På vissa har jag varit duktig och skrivit mycket prydligt; gäller från, hela namnet, adressen och telefonnumret. På andra är det inte riktigt lika tydligt, där står initialer och ett nummer, eller helt sonika bara en adress eller ett ensamt nummer.
 
Egentligen är det väl ingen större katastrof idag, det här med adresser och eller telefonnummer, det finns ju internet (eniro och hitta.se). Men det är helt klart enklast då det gäller "inom Sverige". När jag behöver info gällande utlandet är det inte alltid lika enkelt. och för den delen tycker jag det verkar som om fler och fler väljer att vara "hemliga"..... och då är det ju strunt samma om det gäller inom eller utom landet....

Många har skippat det här med adressbok helt och hållet. De har det de behöver i sina kalendrar. Jag försökte det en gång men då....då tapade jag naturligtvis bort den. Det var ett elände att rekonstruera det hela. DÅ satt jag också med "alla de gamla adressböckerna" i en enda röra framför mig....hua. Inte blev jag visare av den erfarenheten, det är helt klart. Sitter ju fortfarande här med högen framför mig.

Telefonnummer programmerar man idag, antingen i mobilen eller i den fasta telefonen på förvalda nummer. Det är precis lika "farligt det"..... man har inte ett enda nummer i huvudet utan är helt beroende av att teknken finns till hands eller att man har ett gott minne. Tidigare hade jag ett mycket gott minne gällande just telefonnummer, det har jag inte idag. Det känns lite konstigt eftersom jag har nummerpresentatör på mobilen OCH på den fasta luren. När jag SER numren, då vet jag vem det är som ringer. MEN jag kan inte komma ihåg dom i huvudet då jag behöver ringa upp från "fel" lur....  DET känns som ett dåligt omen gällande mitt minnes status.

Därför tror jag trots alla tillgängliga finesser att det är bäst att försöka rekonstruera och uppdatera EN adressbok och försöka hålla den vid liv. Frågan är bara : hur skall jag angripa alla de lösa lapparna, i vilken skall jag börja? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback