Uselt, uselt, uselt.....

Usch!!

Dagen idag har varit ett elände. Började inget vidare med mycket ont i axeln och nacken. Sedan var det det där med att sitta i telefonkö..

Vädret är vidrigt
jobbigt, och mer vind skall det tydligen bli. Regnet regnar mest hela tiden, sällan kommer det uppifrån mest från sidan men även underifrån...

Stack ut näsan, för jag behövde handla lite. Eftersom armen inte "samarbetar" fick jag inte på mig regnstället (det måste vara stoooora ärmhål för att jag skall få på mig ytterplagg utan assistans) utan tog en stor jacka, som jag bara avskyr. Paraply är inte att tänka på, dels kan jag inte hålla i det med armen och i den här vinden är det rena löjan med ett vindfång över huvudet som mer ser ut som en kvast. Innan jag kom fram till bilen så var jag blöt över hela "bakbenen", rumpan och ryggen - regnet kom ta mig tusan nerifrån just precis då........!

Väl hemma igen så kom det onda över mig ännu mer. Försökte lägga mig men det kändes inget bra, sitta funkade inte heller...rastlösheten tog över och jag tänkte att jag kan väl i alla fall sortera och slänga lite kassar. Vi har en otrolig förmåga att samla på oss plastkassar i det här huset så det var överfullt.. Då lyckas jag min jubelidiot, böja mig framåt samtidigt som jag öppnar skåpsdörren under diskbänken och helt sonika smocka till mig själv med dörren..... i ansiktet!!!  HUR KLANTIG FÅR MAN BLI?????

Idag är det dj-lar i mig ett förb. elände att vara människa i det här huset. Undrar om jag törs satsa på ett bad? Men då kommer jag väl inte upp ur badkaret... Jag lärde mig den läxan sist jag försökte, idag är jag dessutom ensam hemma så jag har ingen jag kan ropa på...... MORR MORR!


Kommentarer
Postat av: NewMe

Usch då, lägg dig i soffan under en varm filt och släng på en bra film. =/

Postat av: Ca > svarar

... har hällt upp en skvätt av min Tullamore Dew, den fixar värmen på insidan.

2007-01-09 @ 19:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback