Torrdräkt sökes......!

Nu är det bara så att jag måste ge mig ut i ovädret. Önskar att jag hade en "torrdräkt" att tillgå...

Men så lyckligt lottad är jag inte. Tror för den delen inte heller att jag hade kunnat ta mig i den - utan hjälp. Jag hade behövt en "påklädare" med andra ord. Dels med tanke på att dom dräkterna kan vara lite besvärliga då man är "kurvig", och det är jag ju.... Och dels med tanke på min "rörelseinskränkning".... de onda axlarna.

Då återstår regnstället. Idag skall jag i alla fall använda regnbrallorna och gummistövlarna. Dom kan jag få på mig själv....... Men regnjackan, den får vara. Inte en chans att jag kommer i den utan assistans. Då återstår bara den "stoooora, fula" jackan som jag bara avskyr. Den där jäkeln som är som en "svamp", lite fukt i luften och den suger åt sig allt.

På toppen av knoppen trycker jag ned min sydväst!!!
Ingen kan anklaga mig för att ha färgkoordinerat, alla färger är representerade. Material och design likaså.


Gissa om jag kommer att ha en exklusiv outfit? Garanterat "one off".......

Kommentarer
Postat av: NewMe

Ja, jag tycker det är intressant med antika saker. Och att se folks besvikna miner när dom upptäcker att mormors vas minsann bara är värd 30:- ;-)

Usch ja, det är enda nackdelen med att ha vovve. Men det är verkligen värt det. Så mycket kärlek. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback