Solen skiner...

.... över den vackert gröna, men mycket vattensjuka gräsmattan mellan husen. Det är friskt i rummet för jag har tvärdrag i hela lägenheten. Jag känner mig mycket tillfreds trots att jag har min värk.

Jag har unnat mig 90 minuters bloggläsande. Det har varit en märklig stund, av varierade tankar och underbara upplevelser. För det är just det det blir för mig, bloggläsandet, upplevelser. Makalöst är det  att få ta del av så mycket från människor jag aldrig träffat och väl heller aldrig kommer att träffa.

Så mycket energigivande reflektioner över smått och stort. Så många "insiktsfulla åsikter". Så många intryck som gör bestående avtryck...... Bloggandet har helt klart ett stort värde på ett sätt som jag tycker är svårt att sätta ord på. Kan man på ett rättvisande sätt beskriva Bloggarnas betydelse?

Med tanke på hur många bloggar det finns måste väl antalet tankar om dessa bloggars värde vara minst lika många, eller kan man beskriva det med ett ord?


Nu skall jag tillfredställa ytterligare ett behov jag har, det är att stilla min hunger. Jag behöver mat!!!

Se´n skall det bli en lång promenad. Innan jag anfaller min stryktvättshög. Det kommer säkert att bli lite fribrottning över det projektet. Det brukar det bli. Sladden på mitt strykjärn har en förmåga att "krulla till sig" i precis fel ögonblick - så det blir veck på fel ställe på det jag stryker. Annars är strykning en syssla jag gärna ägnar mig åt. Det blir ett synligt resultat. Det luktar gott. Det ger mig tid att stå och fundera....
Att jag har stryktvätt att ta reda på beror på att jag har fått dela upp det den här gången. Jag orkar inte stå med mina armar hur länge som helst. MEN NU KÄNNER JAG EN VISS LUST.....att ta ett tag, med stryktvätten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback