Lugnet efter stormen.....

 "Per" kom, virvlade och ven och så drog han vidare.....

Det blåste så det tjöt i ventilerna trots att de var stängda. Balkonbordet "hoppade" och räckena skallrade. Grenar, "stora som små" rasade och träd välte. Vattnet stog högt, och svämmade över alla breddar på sina ställen.

Nu är det bara lugnt, nästan för lugnt. Känslan är obehag, av någon anledning.
Skjutsade nyss sonen till bussen mot "skogen" och det var alldeles väldigt så folktomt det var på sta´n.

Nu tänker jag på alla de som sitter i sina hem utan vare sig elektricitet eller telefon.
Jag tänker också på alla de som just nu är mitt uppe i ovädret. På östkusten skulle ju snön komma i övermått......och det har det redan gjort på sina ställen vad jag förstår.

Jag hoppas och önskar, att det går så bra det bara kan gå. Att inte fler får lov att sätta livet till för att vädret är "oregerligt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback