Jag gillar inte de ryggradslösa......

..... människor som t ex inte vågar eller vill ge sig till känna då de kommenterar inlägg på bloggarna. En sådan anonymitet är för mig maximal feghet och mycket oartigt.

På de flesta bloggar jag läser är det , inte alltid men oftast, en form av "tankeutbyte" med och genom kommentarerna. Visst, ibland kanske lite väl mycket "hallelulja" och alla håller med, men inte alltid. Jag menar att det finns en stor skara som ofta måste vara lite "tvärtom" och kritiserar bara för kritiserandets skull men så länge de "uppför sig" (och det gör de jag tänker på) så finns de självklart alltid kvar. De skäms inte över sitt varande utan existerar med sina sidor och inlägg precis som alla andra. Även de har sina "hejarklackar" o s v. Det är faktiskt det som är det riktigt spännande och utmanande med bloggarna - OLIKHETERNA.


Att jag överhuvudtaget lägger energi på att skriva det här inlägget beror på att jag just reflekterade över hur "irriterad och förbannad" jag blev på en kommentar jag nyss läste på en av de bloggar jag brukar läsa regelbundet. I själva verket var innehållet i den kommentaren harmlöst, det var helt enkelt bara en syrlig kommentar av någon som stog för något annat än bloggaren. MEN det som retade upp mig var den totala anonymiteten från den som skrev kommentarer - inget namn och ingen adress. För dessutom var det en parentes med ett tillägg som gick ut på att personen i fråga var intresserad av att se om kommentaren skulle få stå kvar p g a den avvikande åsikten.......  Just i det här fallet hoppas jag verkligen att den får stå kvar. För det ser så dumt ut....


Kommentarer
Postat av: En liten tant

Klart den står kvar!

Postat av: Annela

Jag brukar radera alla anonyma kommentarer i min blogg.

2007-01-05 @ 23:57:32
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com
Postat av: Darkangel

Det finns fega människor överallt. Även i bloggosfären.

Ibland vill man ju att någon ska tycka tvärtemot. Bli lite förbannad på det man skriver.
I stället svarar dom som tycker likadant. :)
Och det blir lite halleluja!
Fast det är rätt gulligt.

Jag gör likadant själv. Läser inlägg och tycker tvärtemot. Men skriver inget. Konflikträdd?!

/D

2007-01-06 @ 00:57:27
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: Ca >svarar

En liten Tant: DET tycker jag är bra!!

Annela: Hmmm, ok, jag gör det INTE. Hittills har jag inte haft så många, men blir de fler skall jag börja "kommentera i kommentarerna" vad jag tycker om det.Det jag har raderat är "sunk-kommentarer" som dyker upp titt och tätt på ett och samma inlägg hela tiden.

Darkangel: Visst är det lite märkligt, bara "bekräftelse" av ett slag. Det är faktiskt rätt kul med andra åsikter. (Lova att Du vågar om det gäller min sida..)Måste en avvikande åsikt innebära konflikt? Jag tror inte det utan det kan väl innebära både något utvecklande och lärorikt...

2007-01-06 @ 13:54:44
Postat av: Elise

Jag tror det är lite som Darkangel säger, att vi är så konflikträdda att det kan kännas skönt att gömma sig bakom en anonymitet, där ingen kan komma åt en. Jag tycker dock det är viktigt att skriva sitt namn, anonyma kommentarer är inget kul att få.

2007-01-06 @ 15:27:19
URL: http://allaboutelise.blogg.se/
Postat av: Ca>svarar

Elise: Visst kan det vara så, att det är konflikträdsla som ligger bakom....

2007-01-06 @ 22:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback