Dessa eländiga telefonköer....

Klockan är inte 11 ännu och jag har redan haft ett par rejäla "adrenalinduschar" och det känns. Bland annat så har jag suttit 40 minuter i telefonkö ..... för att förhoppningsvis få tala med sjukgymnasten.

Jag kom inte fram - utan la på luren. Jag gav helt enkelt upp!!!!
 
Detta innebär att jag måste göra om det igen. Men nu är det kört för idag, på det där stället är det bara tid för "samtal" mellan 08.00-09.30. Alltså blir det på med väckarklockan i kväll igen... Bäst att jag skriver en stor lapp så jag kommer ihåg det.

Överhuvudtaget är det irriterande med "telefonerandet" idag tycker jag. Alla dessa val..... tryck 1, tryck 2, tryck * osv. Jag kan få "krupp" för mindre. Inte helt sällan får jag ringa upp igen - för jag hann inte med när de rabblade alternativen och repris fanns det inte som val...  Undrar jag hur många "jobb" man har rationaliserat bort genom införandet av "automatisk telefonväxel med flervalsfunktion"? 

När man blir placerad i kön utsätts man ofta även för en ofrivillig "ljudterror" - det är vidrigt! Musik som skräller på mycket hög volym och  som med jämna mellanrum avbryts av en "röst" som meddelar antingen - Din plats i kön är nu ...... nummer 15, var god dröj kvar! ... eller ... -Tack för att DU väntar! Vi tar hand om ditt samtal så snart vi kan. Jag blir "nervös" bara jag tänker på det...

Tack vare dessa "telefonväxlar" är det många färre levande människor som jobbar med direkt service eller rådgivning. En konsekvens är att det totalt sett går åt mycket mer tid för alla inblandade.Det innebär att så som jag jobbar (när jag är frisk), med egna patienter, måste jag för att klara av en tidsbokning hos min doktor ,själv boka av mina patienter under den telefontid som finns..... eller ta ledigt från jobbet helt och hållet om det är flera samtal som behöver ordnas. Jag har inte heller någon garanti för att jag kommer fram så det har hänt att jag fått be andra om hjälp med telefonerandet och själva köandet och så har jag fått springa ifrån då de kommit fram. Käckt på ett sätt men den personen var förmodligen inte utan egna arbetsuppgifter.......

Nä, nu skall jag gå och vara "förbannad och irriterad" över en Latte....

Kommentarer
Postat av: Pia lotta

Ja håller fullständigt med dej.. det är så ännaverande att sitta där i luren. Har gjort så många gånger, men man tröttnar till slut. Då det verkligen är av nöden tvunget så måste man ju ta sej den tiden, Tyvärr.
Här kommer jag med en liten humorgrej för att pigga upp kanske:-)

Frukost
En hustru steker ägg till frukost åt sin make. Plötsligt kommer maken inrusande i köket:

- Försiktigt, säger han, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin! Du steker för många åt gången. FÖRMÅNGA! Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU! Det behövs mer margarin. Åh, herre gud! VAR ska du få plats med MER MARGARIN??Dom kommer att fastna! Försiktigt... FÖRSIKTIGT! Jag sa FÖRSIKTIGT! Du lyssnar ALDRIG på mej när du lagar mat! Aldrig! Vänd dem! Skynda dej nu! Är du tokig? Har du mist förståndet?Glöm inte att salta dem. Du vet att du alltid glömmer att salta dem. Använd saltet. ANVÄND SALTET! SALTET!!!

Hustrun stirrar på honom:

- Vad i hela friden är det för fel på dej?Tror du inte jag vet hur man steker ett par ägg?

Maken svarar då lugnt:

- Jag ville bara visa hur det känns när jag kör bil.....

Den bjuder jag på alldeles utan telefonkontakt :-)
Kram

Postat av: Ca > svarar

TACK!

Den gjorde susen, nu fick jag skratta lite också.. :)

2007-01-09 @ 12:05:25
Postat av: Hannele

Jag tar fram tidning eller bok eller nåt... man har ju inget val. Tur att man hör lite, svårt med alla tillval. Varför har det blicit så här. Några har vel fått VIP nummer, de som bestämmer.

2007-01-09 @ 16:25:58
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Ca

Ja, det tror jag bestämt .... att de har VIP-nummer. Eller ett är i alla fall säkert - de har "någon" som ringer upp. Kan inte tänka mig att de sitter i telefonkö......

2007-01-10 @ 00:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback