Dagens glädje......

...... är att det finns människor som är otroligt vänliga och dessutom generösa....!

Jag skall ha gäster i kväll och det innebar att jag skulle åka och handla. Jag valde, utan att tänka mig för, det stora köpcentret FOCUS alldeles vid Liseberg och Svenska Mässan. Parkeringshuset är i direkt anslutning till köpcentret OCH Svenska Mässan, det är därför det är så bekvämt att åka dit då man skall handla mycket. Det jag helt hade glömt och förträngt i hastigheten var att det just nu pågår "Hund-utställningar" på Svenska Mässan, det innebär att parkeringshuset snabbt är fyllt till sista plats. När jag kör in ser jag hur fullt det är och blir lätt irriterad men jag ser snart en bil med backljuset på. Aha... han skall lämna är min tanke och jag stannar till och lägger ut blinkersen. Döm om min förvåning, när bilen backar ut dyker nosen på en annan bil upp i rutan.... Den bilen har "kört igenom"...på andra sidan är inga p-platser.
 
Där står jag med lång näsa. Jag daskar handen i ratten och säger ett par mindre vackra ord. Just då knackar det lätt på bilrutan, utanför står en äldre man med full shoppingvagn. Jag vevar ner rutan...då säger han till mig att följa honom för hans kall åka. - Du kan ta min plats... Sagt och gjort, jag följer honom, han packar snabbt och lätt in sina varor och kommer fram till mig igen. - Ta du min kärra och här har du min parkeringslapp, det är nästan två timmar kvar av parkeringstiden..... Han ger mig lappen och vänder och går, sätter sig i sin bil och kör iväg.
 
Allt gick så snabbt så jag hann knappt säga tack....
Där var jag alltså, på en p-plats med betald parkering och en shoppingvagn med en "guldtia" i låset.
Humöret återvände direkt men jag fick dåligt samvete att jag inte hade tackat ordentligt. Hoppas mannen mår bra och att han fick en bra eftermiddag...... Tänker på honom, det gör jag, och hoppas att han "känner" det.

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Nu blev jag upprymd! Nog för att jag både brukar själv överlämna och även få p-biljetter som det är tid kvar på till/från andra på parkeringen men denna generositet var något alldeles särskilt. Så härligt!

Postat av: Annela

Du borde skicka in en liten blänkare till "Dagens ros" i GP. Det vore han värd.

2007-01-05 @ 23:55:02
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com
Postat av: Darkangel

Åh...!
Då blir man ju lycklig!

Hoppas att du fick en bra kväll också!

2007-01-06 @ 01:00:03
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: Nina

Det finns änglar lite varstans. Du har just hittat en på en parkering.

2007-01-06 @ 12:26:44
URL: http://ninadenfina.blogspot.com
Postat av: Ca >svarar

En liten Tant: Ja, visst blir man mer än glad.Från och med nu skall jag bli ännu bättre på att "dela med mig".....

Annela: Bra tips - skall fundera på det. Du har helt rätt,kanske han dessutom tillhör dom som läser om "rosen / riset".

Darkangel: Japp, det var attans trevligt!

Nina: Ja, änglar skall vi vara rädda om. Man skall vara tacksam då de ger sig till känna...

2007-01-06 @ 13:46:55
Postat av: Annela

Ja, jag läser rosen/riset varje dag, men det har ittills inte varit någon som jag känner till.

2007-01-06 @ 19:37:14
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback