Dagens fråga....

Vad är det för skillnad på att längta efter någon och att sakna någon?

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Vet inte... det känns lika hårt vilket som...

Postat av: Ca > svarar

Ja, det känns så... hårt.
Har längtan kanske mer med "framtid" att göra och saknad mer med något/någon man har upplevt att göra? Längtan > framtid, Saknad> dåtid.... :)

2007-01-13 @ 14:03:11
Postat av: N

Av en slump ramlade jag in här och kan inte låta bli att försöka ge min syn på saken.
Längta, det är för mig när man väntar på någon som man vet att man kommer att träffa igen. (Eller ngt)
Sakna, när man vet att man inte kommer träffa personen mer. (Eller ngt)
Ja, ungefär som framtid och dåtid, kanske...

2007-01-13 @ 14:58:27
Postat av: Ca

N : mmm, något sådant ja, det var nog så jag menade...

2007-01-14 @ 00:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback