Hemlös eller bostadslös....

.... det är frågan...

Hemlös eller bostadslös behöver inte betyda samma sak. Jag skrev om
"hemlösa barn" och ett projekt inom Stadsmissionen i slutet av förra året.

Själv söker jag bostad i Stockholm och har funderat en del på mina möjligheter att klara ett köp av en lägenhet. Som det är idag är jag "inneboende" på 40 kvadrat meter...

Idag läste jag hos Reagera mera om hemlöshet och vad ministern har för synpunkter på hemlöshet.

Att bo, att ha någon plats att ta vägen till där man kan känna trygghet och egenvärde är otroligt viktigt. Jag vill inte jämställa mig själv med dom som inget har överhuvudtaget.  Men jag undrar i mitt inre hur vårt samhälle blir om allmännyttan säljer ut, som t ex i Rinkeby...... hur går det om räntorna stiger från dagens läge med 2-2,5%?

Jo, för så var det det här med arbete också.... Är du arbetslös måste du vara beredd att byta bostadsort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback