Vädrets makter....

Sitter här och funderar över hurmycket makt vädret har över landet... och över SJ.

Jag skall ut och resa igen. Imorgon skall jag ta tåget till Göteborg. Hoppas bara att ingen "höststorm" har planerat att lägga hinder i vägen. Det är så jobbigt med långa förseningar, inställda tåg, nedfallna ledningar o s v. Man vill ju komma fram.....

Det enda som är positivt är nog trots allt "maktlösheten" att påverka vädrets makter.

Undrar jag hur världen skulle te sig om man kunde påverka vädret???

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Ja, om jag fick bestämma över vädret skulle alla som älskar stark värme, snö och is få det ganska trist. Lagom skulle det bli. Väldigt lagom. Regna skulle det bara göra på nätterna. Stormar skulle förbjudas och utgå ur sortimentet.
Så glad jag blir att du är tillbaka i bloggland!

Postat av: Ca > den lilla Tanten

Så skönt, precis min typ av väder.

TACK!
Jag har följt "ER" med jämna och ojämna mellanrum och njutit av alla skratt jag fått, alla bra tankar som planterats i mitt huvud.

På´t igen som det heter.... :)

2006-10-25 @ 23:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback