Orkidee som tappar blad...

.... är ingen vacker växt!

Det här exemplaret har hängt med länge. Den har fått pyssel och omvårdnad under sin "viloperiod". Länge har den stått i sin kruka i fönstret. Utan stängel , den vissnade ner så jag klippte av den.

För ett par veckor sedan dök en liten "pinne" upp. Glädjen blev stor, pysslet har lönat sig. Trodde jag ja.
Först var jag t o m osäker på vad det var, kanske bara en luftrot. Men ganska snart visade det sig att det var ny växtkraft. Jag såg genast nya vackra blommor framför mig.

Hmmmm ..... nu är det något annat på gång. Stängeln som skall bära de vackra blommorna växer och har en pinne att luta sig mot, men bladen bara gulnar, långsamt. Till sist är det bara att ta bort dom, ett efter ett.

Vad är det som händer och varför?

Vill inte behöva kalla in "Gröna Fonus"
Vill ha vackra blommor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback