Julkort....

....... köpte jag igår. Mycket blandat, för små som äldre vänner.

Jag tillhör väl den utdöende skara som fortfarande uppskattar post med handskriven adress. Det ÄR något speciellt när man kommer hem och det ligger ett brev eller vykort på dörrmattan. "Någon" har tänkt på mig, tagit sig tiden att skriva, till mig personligen.....

Givetvis uppskattar jag mejl och SMS men det är inte riktigt samma sak. Praktiskt, visst, i vissa situationer. Definitivt är det bättre än inget men det "personliga" värderar jag högst.

Desutom skapar nog det här med julkortsskrivande en del arbetstillfällen, eller?

Postens verksamhet är ju idag inte så stor, så skrivs det en mängd julkort måste de ju hanteras och då behövs det folk. Må så vara att det är korta anställningar..... men dock. Det ger inkomst till dom som utför arbetet.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Men nog är det mysigt med riktiga brev och julkort... det känns mer som att någon har verkligen brytt sig och engagerat sig.

Digitala kort och via mobilen är väl så där ok... kul, men inte riktigt lika kul ändå. Jag vill ha det där brevet eller julkortet och sitta och pilla med och få läsa om hur många gånger jag vill och sittande var jag vill.

Kanske är jag gammaldags, men då är jag det då!

Postat av: Ca > Nina påJohangården

Jag trivs också med att vara lite "gammaldags"...

2006-11-29 @ 22:49:18
Postat av: Annaa M

De flesta uppskattar nog att få. Men skicka är en annan sak.
För min del har det totala antalet julhälsningar ökat i takt med internetanvändningen. De handskrivna minskat en del, men med internet är det så lätt att slänga iväg några rader till bekanta som det kan kännas för pretentiöst att skriva ett riktigt kort.
Men lite sorgligt är det förstås att antalet skrivna minskar, lite, lite för varje år.

2006-11-30 @ 01:49:30
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Ca > Annaa

Håller med!
Har i alla fall "redan" lagt upp en plan för mina julhälsningar i år.... det har blivit lite olika nivåer, så att säga. Men det "handskrivna" håller jag som nummer ett, både "att få och att skicka".

2006-11-30 @ 15:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback