Slutet på

I morse då jag kom ut genom porten hann jag bara gå ca 20m innan jag såg "Bruno Brunråttas" polare Bernt. Han låg död, överkörd med krossad skalle, mitt i gatan!!! Inte mer än 20 meter från en överfull papperskorg.......

Jag har aldrig, någonsin, oavsett var i Europas storstäder jag har befunnit mig, sett så många råttor dagtid som jag har gjort under det senaste halvåret här på Söder. Det är lite av "poängen" med mina två tidigare inlägg. Vi svenskar tror vi har hög hygien nivå, ren miljö och och och .... men jag är inte alls så säker längre. Någonting viktigt har ändrat sig, bara under de sista åren. Jag gillar inte det jag ser .....


(Se även tidigare inlägg om "delikatess-snusk")

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Om man lägger till den förändrade synen på städning och hygien som råder på våra sjukhus så blir man riktigt rädd. I privatiseringens och vinstskapandets spår följer interndebiteringar och köp-och-sälj inom offentlig verksamhet och allt ska upphandlas till lägsta pris. Kvaliteten blir därefter: Råttor i oanade mängder och kraftig ökning av MRSA (sjukhussjukan). Samtidigt får vi veta att "det går bra för Sverige".

Postat av: Klimakteriehäxan

Usch.
Jag har också sett råttor, stora dessutom. Här på Söder. Det värsta är att de blir säkert bara fler, aldrig färre.

2006-05-13 @ 15:43:21
URL: http://www.klimakteriehaxan.blogspot.com
Postat av: Annaa M

Såg betydligt fler råttor i Masthugget än jag gjort sen jag kom hit, men det är nog renare här ute i den sunkiga förorten än i stan...he he!

2006-05-15 @ 08:33:15
Postat av: En liten tant

Har du råkat ut för råttans hämnd eller är du bara upptagen med annat och inte har tid att blogga? Hoppas allt är bra.

2006-05-16 @ 22:57:02
URL: http://tant.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback