STADEN I BLÅTT....

... är den CD jag lyssnar på just nu.

På baksidan av fodralet står : " Denna skiva innehåller 13 av de bästa låtarna som någonsin skrivits om Stockholm. Urvalet präglas av en blå stämning och är inspirerat av Jeppe Wiströms klassiska fotobok STADEN".

Det är väl för att omslagsbilden är BLÅ som jag fallit pladask, eller....? Nej, det är en skön blandning låtar. Kan inte annat än bli glad när jag lyssnar på den.


*  Lars Forsell
* Monica Zetterlund x 2
* Stan Getz
* Sonya Hedenbratt
* Arne Domnerus
* Quincy Jones
* Svante Thuresson
* Olle Adolphsson
* Per Myrberg
* Tony Jo White
* Ola Magnell
* John Holm

Helt klart annat än det jag hörde i Globen i Lördags....

"Dam di damm di di, damm daaam damm di di"


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Aha, du var där, anade ju det...

Funderar på om man kunde få ihop ngt liknande om Göteborg. Lasse Dahlkvist, Håkan Hellström, Sonya Hedenbratt, Evert Taube, Broder Daniel... hm nu kan jag inte komma på några mer göteborgslåtar så där på en gång. Vilken färg???

Postat av: En liten tant

Ser ut att vara en kanonskiva - vilka artister!

2006-03-25 @ 10:45:49
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Annaa Mattsson

Brita Borg också. Och Snowstorm. Äldsta undrar vad Broder Daniel har att göra på listan och jag svara Cruel Town. Ifall du också undrar. Men det känns som det skulle behövas lite mer finstämd visa. Och så kanske Cederhök måste vara med.

2006-03-25 @ 12:44:09
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Ca svarar Annaa

Ja Du ..... En Göteborgsk variant vore inte så dumt! Färg: Grön..? Här (är i Gbg just nu) finns ju alla gröna sköna parker,Slottsskogen, Alléen, Skatås/Delsjön, Ramberget....
Artistvalet är inte heller dumt. :) Är inte Laleh från sta´n???? Jennifer Brown???
Klart Cederhök skall vara med. Wollter har väl sjungit in en del han också, eller? Totta N???
Nationalteatern???

Ha ha : Vi skulle nog kunna få till en dubbel CD.

2006-03-26 @ 13:34:07
Postat av: Ca svarar en liten tant

Den ÄR bra!!!!!

2006-03-26 @ 13:34:54
Postat av: Annaa M

Nationalteatern naturligtvis!
Har Laleh gjort något med Göteborgstema? Tveksam, kommer inte på någon. Inte Jennifer Brown heller...tror jag. Men det skulle nog som sagt gå att få ihop utan dem! Kent Andersson lämnade förstås efter sig en del också!

2006-03-26 @ 18:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback