Bokpromenad..

... blev det idag. Med det menar jag en promenad i miljön där en bok utspelar sig. Läste nyligen Södermalmsmorden av Lars Bill Lundholm.
 
När jag kom ut ur porten för att gå en runda i solskenet gick jag upp på "berget" för att ta en titt ut över sta´n.  På Monteliusvägen var det fantastiskt fint, Riddarfjärden är speciell.... Fortsatte bort... och landade vid "Mälarborgen". En stor kompakt röd byggnad med tinnar och torn och fri sikt över Riddarfjärden. Det var då jag fick ideén till min promenad. Bastugatan ner till Torkel Knutssonsgatan.. Söder Mälarstrand bort mot Långholmen.... jag gick och gick...och njöt!!!!
Vackert var det och jag fick nog en känsla av att Lundholm inte tullat för mycket på verkligheten, även om jag inte gick "hela boken runt".

Tror jag tar fortsättningen en annan dag.

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Kul att se dig här igen!
Stockholm är vackert, gillar att åka dit på besök och flanera.
Tror jag har läst Södermalmsmorden - glömmer titlar och föfattare men minns oftast innehållet... :-)

Postat av: Ca

Tack!
Ja, Stockholm är så vackert. Jag njuter....oavsett vädret.

2006-03-21 @ 21:29:02
Postat av: Annela

Kul att du är i bloggen igen. Jag har saknat dig.

2006-03-21 @ 21:49:55
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com
Postat av: Ca

Tack Annela!

2006-03-22 @ 08:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback