Göra uppror??

Jag hittade en "ny lista" idag. En lista på saker och företeelser som enligt tidningen Berlinske Tidene, i Danmark, vare sig de mindre barnen eller våra barnbarn kommer att få uppleva. Vi lär vara på väg in i "det rationella samhället".
 
Hoppas verkligen att vi alla kommer att hinna göra uppror innan det är genomfört. Det verkar fasansfullt trist.

Om det blir ett genomfört "papperslöst" samhälle så visst, jag kommer att slippa mina högar men jag vill inte bli utan mina brev. Och för att få mina brev behövs det brevbärare. Vad gör jag utan böcker och utan en trevlig bibliotekarie? Skall jag behöva betala avgifter till höger och vänster för att "göra rätt för mig", eftersom jag inte får hantera kontanter? Det måste jag ju faktiskt redan idag.....hmmmm.....dags att planera för ett mindre uppror????

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Hu, vilket vidrigt framtidsscenario!!!! Dessbättre tror jag inte att det infrias. Människan är bättre och mer komplex än så. Jag har föga tilltro till de där frmatidsforskarna. Det är bara politiska budskap i förklädnand av låtsasforskning.
Om hotet mot bibliotek och böcker ändå skulle se ut att realiseras startar jag genast en bibliotekariekramar-rörelse och räknar med att du ansluter!Rör inte min bibliotekarie!

Postat av: Ca

DET kan DU hoppa opp och sätta dig på att jag gör!
Kramar bibliotekarier alltså....:)

2006-01-09 @ 22:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback