Bilar....

........är absolut den mest "idiotiska" form av "sparbössor" som finns! Pengarna bara "rinner rakt igenom"...

Nu har jag precis varit och hämtat och BETALAT för den andra reparationen av min gamla trotjänare på 5 dygn. FEM-tusen (5000:-) kronor har det kostat mig totalt. *SUCK*  Jag som hade helt andra planer för vad jag skulle göra med dom pengarna.

Det började med att "pärlan" inte ville starta en morgon. Efter många om och men fick jag hjälp att transportera upp henne till den "braiga verkstaden" som alltid ställer upp då det blir akut. Och det blir det alltid i mitt liv... AKUT!!!! Sagt och gjort, grabbarna i verkstaden ansträngde sig och jag fick hämta upp den lagade bilen på kvällen, efter stängningsdags. Det medförde att jag på fredageftermiddagen skulle skynda mig upp och betala, direkt efter jobbet. MEN.........jag kom bara halvvägs............... :(

Plötsligt då jag skulle växla, "försvann" bara kopplingspedalen ner i golvet. "HE - TE" !!!!!! Det fanns inget att välja på än att rulla in till kanten och stanna. Insåg efter tre tappra "pet" med tån, för att testa om man kunde få upp pedalen igen, att det hela var kört. På med varningsblinkers, ut med triangel och upp med mobilen... (Med tanke på att jag hade att välja på att bli bogserad igenom Tingstadstunneln eller över Göta Älvbron, och det var fredag eftermiddag med rusningstrafik så var beslutet enkelt.)  Bara att ringa efter en bärgare. Sagt och gjort .... och den kom, en stoor en. Lätt som en plätt fick grabben i overallen upp "vraket" på flaket och så åkte vi iväg. JUST DET.....MOT VERKSTADEN IGEN!

Hur tror ni att mottagandet blev? Där kommer jag och bilen på en bärgningsbil....för att betala räkningen från dagen innan..... Jo, det blev hjärtligt, när det var klart att det inte var samma fel. Och snälla som de är har de redan fixat även det nya problemet....

Ja, det var fredagen den 13:e....... i korthet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback