Vattenhål....

på grund av regn, har jag upplevt flera gånger.
 
I Hamburg kom det så mycket regn att brunnslocken i gatan "sköt i höjden" och det bildades fontäner lite här och där. Då var det livsfarligt att ge sig ut och gå, radion varnade och man uppmanades att stanna hemma. Vi öste vatten för brinnande livet för att inte få in det i våningen, grannar kom med elektriska pumpar och sandsäckar......

På Orust regnade vägen bort.

Vid Odenplan försvann trotoaren och det blev ett stort hål.

Nu, idag, har
vägen till Landvetter rasat, Mölndalsån har svämmat över så halva Mölndal är avskuret......

Jag tycker så synd om de som drabbas! Det är obehagligt med översvämningar för det förstör så otroligt mycket. Allt blir så "sjukt".... efter vattnet kommer skiten.... och möglet .....och problemen!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja vattenskador är verkligen trist och nu vill man ju ha snö. /pimpim

2006-12-13 @ 19:51:02
Postat av: Ca>svarar

mmmm...vattenskador är inte kul! Just det att det är så varmt, ingen tjäle, är väl ett av problemen just nu. Marken blir så "vattensjuk". Jag är så glad att jag är "torrskodd"!

2006-12-14 @ 09:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback