Piller....

..... behövs helt klart för att hålla det "onda" borta ur mina leder, men min mage vill inte ha dom. Med andra ord, det blir nog som vanligt. Bara att "tiga och lida"....
Det känns så dumt. Hittills är det inte många som förstått hur jobbigt det faktiskt är, det där med att inte klara tabletter. Inte en enda läkare har tagit mig på allvar hittills. Nu har jag i alla fall kämpat "kuren ut" ,med både "Alve och voltaren". Ett tag trodde jag att Alve och jag var kompisar, men jag trodde fel.  Eller så beror det på att den "andre" redan har ställt till det?!? Nu har jag i alla fall bestämt mig för ett par helt tablett fria dagar och så får jag väl börja om igen... *suck*

Kommentarer
Postat av: Pia lotta

Nej det där med tabletter är inte kuligt. Behövs de så är det ju bra, men i långa loppet inte alls.. beroende på vad det är och så.. ja du vet säkert vad jag menar. Kanske du läste något om det oxså på min blogg. Barnbarn är toppen.. rå om och bara ha de kalas.
Ha de gott och take care..
Kram

Postat av: Darkangel

Har du provat att äta Losec eller Omeprazol samtidigt som du äter Voltaren? Det är nästan ett måste tycker jag.
Du kanske redan gör det?!

Men det fungerar för mig nu. Men en period hade jag också så enormt ont i magen.

Voltaren är ju tuff för magen. Men en effektiv medicin.
Pronaxen/Naproxen kan ibland vara lite bättre för magen. Allt är ju så individuellt.

Eller varför inte prova Voltaren-suppar? Stoppa upp dom den andra vägen?! :)
Finns ju Alvedon-suppar också.
Man kan få ont i magen av dom också men kanske inte lika mycket.

Slöa läkare som inte tar dina besvär på allvar. Det är ju så vanliga biverkningar.

2006-12-04 @ 01:18:18
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: Ca > Pia lotta

Nej, det är inte kul! Det är bra med mediciner, tur att dom finns men ett elände när det inte fungerar.
Längtar själv efter barnbarn, men inte riktigt ännu. Sonen och jag ser fram emot besök av mormor och hon om någon kan intyga hur viktiga barnbarnen är.... :)

2006-12-04 @ 10:56:28
Postat av: Ca> Darkangel

Tack för din omtanke!
Jo, jag fick Omeprazol den här gången, funkade i tre dygn se´n drog det igång i alla fall. Ja, det är så trist med fördröjningar för att man inte blir tagen på allvar. Det ligger mig i fatet att jag har ett "legitimationsyrke". Jag måste vara i toppform för att fixa vissa diskussioner. Nu får jag vänta till magen lugnat ner sig och sedan skall jag testa "andra vägen". Ibland går det och ibland inte. Jag är förmodligen känslig mot "tablettpulvret / färgämnena", jag reagerar på vissa vitaminer/kosttillskott också.....

2006-12-04 @ 11:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback