Julmarknad i Gamla Stan...

var det vi gav oss i kast med idag. Det var vackert väder och för första gången på länge "nöp kylan" en aning i kinderna. Massor av andra människor hade tänkt samma sak som vi, att idag var det den perfekta dagen för Julmarknaden, så det var trångt mellan stånden. 

Egentligen var det väl inget som var speciellt upphetsande av det som såldes, men en lite "gullig julklapp" fick L tag på i alla fall. En "flugsvamp" med aningen tillplattad hatt där ett värmeljus skulle stå placerat - flugsvampsljushållare kan man kalla den. Till flugsvampen hörde också en liten tomte (även den i keramik) som kunde sättas på kanten av svamphatten. Det lite gulliga var att om man vände tomten så satt den med "rumpan bar" mot ljuset..... hi hi .... och värmde sig!!!

En mistel inköptes också, det hör till, och tre stycken diskborstar av särskild sort till mamma.

Se´n lufsade vi vidare mellan gränderna och fascinerades av att bara genom att runda ett hörn..... så blev vi helt ensamma. Och genom att runda ett annat hörn så hamnade vi mitt i ett lämmeltåg av folk.
Avslutade gjorde vi med en härlig "Brunch" på Torget,där blir man aldrig besviken.

Kommentarer
Postat av: Darkangel

Vad skönt att runda ett hörn och helt plötsligt vara ensam!
Undrar om det fungerar hemma också?!

Postat av: Ca>svarar

Darkangel: Utan att vara oförskämd,hur är det på toaletten? För mig kan det vara enda chansen ibland...om jag snabbt drar igen dörren efter mig. :)

2006-12-18 @ 00:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback