Vänta ut regn...

...är segt. I kväll väntar jag nog förgäves. Det regnar, blåser, piskar och viner. Balkongräcket i korrugerad plåt skramlar som jag vet inte vad. Låter som om en människa av full kraft försöker rycka loss det.

Jag väntar på att regnet skall avta, hunden vill gå ut på sin kvällsrunda. Av ljudet att döma så är det ett typiskt "horisontellt regn" vi har här just nu. Det är regnet som blöter dig från sidan, från fot till öra. Du blir helt dränkt! Paraplyer slaktas och skrotas direkt om man försöker använda dom i det här vädret.  Mitt dilemma är att regnstället är på annan plats, inte här hemma, så hur jag än bär mig åt kommer jag OCH hunden att bli mycket blöta. Frågan är, skall vi gå nu, eller vänta lite till?????

Kommentarer
Postat av: tina

förstår precis, jag gick ut med min hund för en stund sedan och det går inte att undgå att bli dyngsur - sånt får man leva med! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback